Zaterdag 3 juni. Capsetang-Durban Corbières 55km. - Reisverslag uit Perpignan, Frankrijk van Emmen-Barcelona - WaarBenJij.nu Zaterdag 3 juni. Capsetang-Durban Corbières 55km. - Reisverslag uit Perpignan, Frankrijk van Emmen-Barcelona - WaarBenJij.nu

Zaterdag 3 juni. Capsetang-Durban Corbières 55km.

03 Juni 2017 | Frankrijk, Perpignan

Vandaag hebben we er een kort dagje van gemaakt, of anders gezegd, we hebben een halve rustdag ingelast. Vanochtend al meteen dit B&B besproken. Het stond zeer aanlokkelijk beschreven en er werd regen voorspeld. Alles kwam uit. We zitten in een super B&B, hele grote kamer met luxe badkamer, wc etc. , en.......het is zojuist, 16.15 gaan regenen. Hier eerst wat spulletjes gewassen en nu lekker rusten. Onze gastvrouw heeft zich zojuist over mijn was ontfermt en in de centrifuge gedaan en mij verzekerd dat morgen alles weer droog is. Geweldig toch!
Onze tocht van vandaag was weer prachtig. Het eerste deel fietsten we door een breed dal, deels omzoomd door heuvels met in de verte de eerste hoge(re) bergen en aan de andere zijde konden we heel ver weg het dal inkijken waar, net als hier in het hele gebied eigenlijk, enorm veel bloeiende bremstruiken staan. Nog steeds rijden we door en langs de vele olijfboomgaarden en wijngaarden. Het is bijzonder hoe verschillend die wijngaarden eruit zien. Vaak goed verzorgd en bijna onkruid vrij maar daarnaast zie je ook wijngaarden waar het onkruid haast boven de ranken uitgroeit. (Net als in de Veenkoloniën de aardappel/bietenvelden met zeurpieten....dit voor de intimi). We blijven ons verwonderen over de overdadig groeiende en bloeiende oleanders. De hele natuur is hier overweldigend en het ruikt hier overal zo lekker. Heel kruidig. We horen ook heel veel vogels, eentje is er die ons speciaal opvalt. Hij roept steeds "hop hop hop" vlg. Frans is dit de Hop. Ook worden we nog steeds begeleid door gigantisch veel krekels.
Onderweg hebben we intussen ook al heel veel palmbomen gezien, in alle soorten en maten. Wat ons verder opvalt is dat de meeste rivierbeddingen kurkdroog zijn en droog staan.......en de zomer moet nog beginnen.
We verlaten het gebied van de Langedoc en komen in het wijngebied van de Corbiere. Het weer blijft bewolkt, donker en dreigend. Onderweg hebben we een soort van bergpas(je), categorie 4 van de tour, met een absurde wegkwaliteit, maar we hebben de klim gehaald. En dan ineens, eigenlijk best onverwachts, nét achter een bocht zou ik haast zeggen, fietsen we tussen de ruige rotsblokken door een mooie kloof. De aanloop naar de Pyreneeën! Onderweg treffen we nog weer de medefietsers uit het hotel van twee dagen geleden, ff wederwaardigheden uitwisselen en weer verder. Zij hadden gisteren ook een lange dag gemaakt en in Capsetang op de camping overnacht. Wij waren blij dat we voor het hotel gekozen hadden toen we hun ervaringen hoorden over de camping. Helaas hadden ze zich een paar keer verreden. De beschrijving in het boek is af en toe ook wel onduidelijk moet ik zeggen.
Om twee uur kwamen we bij ons besproken B&B aan, gelukkig was de kamer al klaar en nu dus ff lekker uitrusten en ons voor bereiden op de dagen door de Pyreneeën. Straks in het dorpje bij de Bistro eten, onze gastvrouw heeft al een tafel besproken. We zitten nu in Durban Corbières.
Morgen hopen we op droog weer en gaat de tocht weer verder.
Leuk om alle reacties te lezen van de volgers!

• 03 Juni 2017 - 21:54

Ingrid Bijker:

Hoi Bernadette en Frans, goed dat jullie al weer zo'n eind op pad zijn.
    Ik begrijp dat jullie het wel naar je zin hebben. Nog een hele fijne reis zonder lekke banden. Tot gauw!
    Lieve groetjes van Henk en Ingrid

• 04 Juni 2017 - 17:05

Ina:

Heerlijk als er even met je meegedacht wordt. Straks alles schoon en droog. Wij hebben vandaag Vilnus verkend. Veel kerken bekeken maar het KGB museum niet, gesloten vanwege vaderdag (?). De logica ontgaat ons. En er werd een soort city run gelopen. We voelden ons wel grijs tussen zoveel actieve jongeren.

• 04 Juni 2017 - 20:14

Harry En Els:

We hebben je email ontvangen met de link naar deze site. Geweldig, jullie zijn al een heel eind op weg. Maar nu lonken de bergen ? Dat wordt vast wel even afzien. Wij wensen jullie nog hele fijne fietsdagen. Hopelijk blijft het weer jullie goed gezind (geen onweer en dat soort ongein).
    hartelijke groet,
    Harry en Els