Zaterdag 27 mei Pontailler-Meursault 85 km. - Reisverslag uit Chaumont, Frankrijk van Emmen-Barcelona - WaarBenJij.nu Zaterdag 27 mei Pontailler-Meursault 85 km. - Reisverslag uit Chaumont, Frankrijk van Emmen-Barcelona - WaarBenJij.nu

Zaterdag 27 mei Pontailler-Meursault 85 km.

28 Mei 2017 | Frankrijk, Chaumont

Eerst nog even een verder verslag van afgelopen vrijdag. Het was een mooie route langs de vele sluisje in de kanaaltjes. We zien trouwens weinig andere fietsers. Mocht je nog een leuk huis(je) zoeken in Frankrijk......er staan er genoeg leeg en te koop. Bijvoorbeeld "sluishuisjes" en oude spoorwegstationnetjes. Tegen vier uur waren we op de camping. Aangezien de beheerder ff weg was, hebben we zelf een plekje gezocht. Geen probleem bleek later. Net toen we richting 't dorpje wilden rijden, merkte Frans dat z'n voorband plat was. Handig als hij is, zat de nieuwe band er zo omheen en was de kapotte snel geplakt. Gelukkig kregen we, van de inmiddels gearriveerde campingbaas, wel een fijne fietspomp mét manometer, dat maakte de klus iets makkelijker. Daarna zijn we alsnog richting het stadje gereden naar een restaurant met een mooi terras. Heerlijk gegeten. Gezellige Franse mensen naast ons, die bijna van hun stoel vielen toen ze hoorden dat we helemaal op de fiets vanuit Nederland waren gekomen. Het was een erg warme dag, in de zon was de temperatuur echt wel boven de 35 graden. Het koelt 's nachts wél af, nadeel hiervan is dat we dan met een natte aangeslagen tent zitten. Maar ook daar worden we steeds handiger en makkelijker in. Tent opzetten en weeer inpakken gaat steeds makkelijker en sneller.