Woensdag 24 mei Andelot-Langres. 61km. - Reisverslag uit Hennezel, Frankrijk van Emmen-Barcelona - WaarBenJij.nu Woensdag 24 mei Andelot-Langres. 61km. - Reisverslag uit Hennezel, Frankrijk van Emmen-Barcelona - WaarBenJij.nu

Woensdag 24 mei Andelot-Langres. 61km.

25 Mei 2017 | Frankrijk, Hennezel

Vandaag nogmaals een rustige dag. We hebben besloten een rustdag in te lassen en dat is leuker in een grote(ere) stad dan in een gehucht. Over 60 km komen we in Langres, een oude vestingstad. In Langres is ook een camping in het centrum van de stad en dat is ons doel, maar...... uiteindelijk slapen we toch in een hotel, maar dat later. Bij het lezen en voorbereiden van de route zien we dat we vandaag een paar kleine en één forse klim hebben. 150 m. stijgen over een afstand van 500m. Dat werd voor mij dus lopen, dit haalde ik echt niet en zeker niet met een temperatuur boven de 30 graden zonder schaduw. Wat mij betreft had de maker van de route hier wel naar een alternatief mogen zoeken. Maar na deze klim kwam er een mooi stuk over een jaagpad langs het kanaal tussen de Champagne en de Bourgogne. Dit kanaal volgen we nog zo'35 km. We rijden zonder dat we het echt merken van Lotharingen zo de Champagne streek binnen. Halverwege het kanaal worden we ingehaald door Kees. Een Nederlander die alleen vanuit Amsterdam naar Barcelona onderweg is en we rijden samen verder door tot Langres. Hij vertelde dat hij hotel De L'Europe had geboekt. In Langres scheiden onze wegen zich, Kees naar zijn hotel en wij op zoek naar de camping. Maar bij het zien van de camping werden we niet echt vrolijk. Er staan eigenlijk alleen maar campers, het is een groot open terrein en de receptie is slechts enkele uurtjes open en bemand. Alles met elkaar geef het ons geen goed gevoel en dus gaan we zoek naar het syndicat d'initiative. Kees meende dat er weinig plaats zou zijn in de hotels, omdat het een lang weekend is voor de Fransen, Hemelvaart+weekend, maar dat viel gelukkig mee en zo verblijven wij nu ook in hotel De L'Europe. Een prima basic hotel. Alles is er wat we graag willen hebben en er is ook een restaurant bij. Na een lekkere douche snel even het stadje op zoek naar een overhemd met lange mouwen, ter bescherming tegen de felle zon. En we zijn goed geslaagd, meteen bij de eerste winkel

• 26 Mei 2017 - 07:18

Marc :

We hebben goede herinneringen aan de camperplek in Langres en vlak daarbuiten langs het Marne-Saône kanaal in 2014. Over de jaagpaden is het heerlijk fietsen. Vorige maand waren we nog even in Langres voor een goede café en croissant aux amandes