Vrijdag 2 juni St. André de S- Capsetang 95 km - Reisverslag uit Chaillac-sur-Vienne, Frankrijk van Emmen-Barcelona - WaarBenJij.nu Vrijdag 2 juni St. André de S- Capsetang 95 km - Reisverslag uit Chaillac-sur-Vienne, Frankrijk van Emmen-Barcelona - WaarBenJij.nu

Vrijdag 2 juni St. André de S- Capsetang 95 km

02 Juni 2017 | Frankrijk, Chaillac-sur-Vienne

Goed geslapen in ons bijzondere, min of meer verlaten hotel. De airco lekte en konden we niet gebruiken. We waren idd samen met het andere ned. paar de enige gasten. Na bij de Lidl weer de dagelijkse voorraad te hebben ingeslagen gingen we vol goede moed op stap. ...Opnieuw, voor de 4de keer, moesten we ons dwars over de markt tussen alle mensen door wringen met de grote beladen fietsen. De route begint rustig, het is licht bewolkt, kortom heerlijk fiets weer. Vandaag staan ons een paar lichte mini klimmetjes te wachten. We schieten lekker op en rijden om twaalf uur Pezenas al binnen. Ik had toch een heel ander beeld en andere verwachting van Pezenas. Ligt aan mij hoor.
Rond een uur of één rijden we langs de borden met Agde erop, helaas buigt de route een behoorlijk stuk vóór Cap d'Agde naar het westen. We laten cap dus letterlijk en figuurlijk links liggen. Al snel rijden we langs het Canal du Midi met zijn vele sluisje. Het klinkt mooier dan het in werkelijkheid is. Het fietspad is zeer hobbelig door alle boom wortels en gaten, het pad is te smal, zeker als er ook veel schoolkinderen/klassen fietsen en de weg is in een erbarmelijk slechte staat, zoals 75% van de fietspaden hier in Frankrijk. Een waar mozaïek van gaten, hobbels en inlegstukken van asfalt en beton. Misschien kom ik daar later nog op terug.
Juist het deel met de beroemde " neuf ecluses" is totaal afgesloten, ze zijn bij Bezier druk aan het werk met de sluizen en de wegen.
Eenmaal in Bezier begint de ellende, de weg is weg. Agfeloten en de omleiding wordt zeer matig/slecht aangegeven. Op een bepaald moment fietsen we zelfs op de autosnelweg, we moeten vlg. de route oversteken, alleen is de gewone weg intussen omgebouwd tot snelweg met een betonnen muurtje in het midden.. Dus een stukje mee gefietst met de auto's en waar het muurtje ff ophield, konden wij snel oversteken en terug naar ons weggetje fietsen aan de andere kant van de snelweg.... het is goed gegaan. Na een uur zoeken vonden we de juiste route, dankzij de Garmin ( nogmaals bedanktBJ) Uiteindelijk fietsen we om kwart over vijf Capsetang binnen, we hebben geen zin meer in kamperen en zijn nu in een schoon simpel hotelletje met een voortreffelijke keuken. We hebben 97,5 km in de benen en gaan vroeg slapen.

• 02 Juni 2017 - 22:51

Henny Lukens:

Hallo Bernadette en Frans,
    Wat doen jullie het goed petje af hoor.. Wat een doorzettingsvermogen hebben jullie zeg.
    Erg leuke om de verslagen te lezen.
    Nog even doorzetten en jullie zijn er.
    Groetjes van ons.

• 03 Juni 2017 - 15:54

Marc :

Na een paar dagen met geen of zeer matige WiFi hebben we weer even kunnen bijlezen.
    Het gaat wel lekker met jullie zeg! Je schrijft en vertelt hier best veel en dat is een goed teken. Je hebt er de de energie voor. De plaatsen die in jullie verhalen voorbij komen, kennen we ook bijna allemaal, dus we kunnen ons er van alles bij voorstellen. Erg leuk. Alleen over de staat van de wegen en fietspaden moet je niet klagen, want het kan veel erger, zoals hier in Letland en Litouwen. 'S avonds moeten we alle schroeven aandraaien na een dag gehobbel. We zijn vanmiddag in Vilnius aangekomen, hoofdstad van Litouwen. Over een paar dagen steken we de grens met Polen over en dan zijn we echt op de terugweg. O, ja, we zouden best een paar graden van jullie hitte willen hebben. Het is hier heel zonnig, maar toch niet warmer dan 13 graden. Vannacht zelfs vorst. Maar we klagen niet, we vinden het prachtig hier. We hebben tot nu toe elke dag iets op Facebook gezet. Als je dat meeleest ben je bij.

• 04 Juni 2017 - 18:32

Marian En Jan:

Jullie maken echt van alles mee.., je zou er een boek over kunnn schrijven...! Stoer hoor, zoals jullie met je tegenslagen om gaan, en toch weer verder gaan? Petje af!
    Voor ons was deze dag ook heel herkenbaarbaar hier en daar.., jammer van Cap d'Agde, en "neuf ecluses" bij Beziers..Wij fietsen momenteel de Donaurad route, vandaag 60 km., vinden wij genoeg op 1 dag.., wij zijn nu in Linz, en fietsen door naar Wenen, we op 8 juni hopen aan te komen, dan blijven we in Wenen tot 11 juni, nemen de trein terug naar Passau, waar onze auto staat, en dan huiswaarts! Ook leuk, toch?
    Goeie reis verder, en vergeet niet te genieten...