20 mei Porcheresse- Villers dv Orval. 71km. - Reisverslag uit Burscheid, Duitsland van Emmen-Barcelona - WaarBenJij.nu 20 mei Porcheresse- Villers dv Orval. 71km. - Reisverslag uit Burscheid, Duitsland van Emmen-Barcelona - WaarBenJij.nu

20 mei Porcheresse- Villers dv Orval. 71km.

Door: Bernadette

Blijf op de hoogte en volg

23 Mei 2017 | Duitsland, Burscheid

Nadat we ' morgens uitgebreid waren uitgezwaaid door Daniel en Els, zijn we op hun advies richting Orval gegaan. Het was idd een hele mooie route. Eerst nog wel erg frisjes, gelukkig hadden we de lange broeken aan. In de loop van de dag werd het weer steeds beter en kwam de zon erbij. Het lijkt wel of de Ardennen er alleen voor ons zijn, weinig andere fietsers. Vandaag geen poncho's nodig gehad. Het is een tocht met heel wat klimmetjes. Joost en Tim voor jullie een schitterend gebied, regelmatig 7à8 % zelfs 13% afdaling, gelukkig zijn we niet geflitst. Voor jullie zou het kicken zijn, voor ons is het regelmatig afzien, maar ik heb zo mijn eigen tactiek/ methodiek ontwikkeld. 2 à3 minuten fietsen en dan halve minuut pauze, bloemetjes bekijken in de berm. En.... ik kom wel boven. Jammer dat de afdaling altijd zo snel voorbij is, meer leren te genieten van de klim, die duurt veel langer. In Oraval werden we verwelkomd door de beierende klokken van de abdij, een schitterend geluid. We hebben geslapen in de boerderij, behorend bij een oud kasteel. Alles een beetje gedateerd, naar prima voor een nacht. De waard was ook gedateerd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 14 Mei 2017
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 7425

Voorgaande reizen:

11 Mei 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

14 Mei 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

14 Mei 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: