Donderdag 1 juni Lezan-St. André de Sangonis.85 km - Reisverslag uit Saint-Paul-sur-Ubaye, Frankrijk van Emmen-Barcelona - WaarBenJij.nu Donderdag 1 juni Lezan-St. André de Sangonis.85 km - Reisverslag uit Saint-Paul-sur-Ubaye, Frankrijk van Emmen-Barcelona - WaarBenJij.nu

Donderdag 1 juni Lezan-St. André de Sangonis.85 km

02 Juni 2017 | Frankrijk, Saint-Paul-sur-Ubaye

Het koelt hier 's nachts weinig af, maar we hebben goed geslapen. Na een heerlijk ontbijt met opnieuw huisgemaakte jam etc. zaten we om half negen op de fiets, uitgezwaaid door René en Georges. In Lezan was het erg lastiig om op de juiste route te komen, we hebben alle kanten gezien van het dorpje, maar uiteindelijk kwam het goed met hulp van enkele aardige mensen uit het dorp. Het is licht bewolkt, maar al snel wordt het weer warm. We fietsen het departement van L'Herault binnen en het wijn gebied van de Langedoc. We zijn dus al echt heel ver. Hoera!
Het eerste deel van de route is licht glooiend dat overgaat in de pas naar St. Hippolyte de Fort. Even goed doortrappen en puffen, het is gelukkig een hele mooie rustige weg met weinig autoverkeer. We passeren de zoveelste (af)gesloten camping. In St. Hippolyte de F. hebben we geluncht op een terrasje onder de platanen. Er waren helaas geen broodjes en snacks meer, van de kaart geschrapt .Dan maar belegd broodje bij de bakker ernaast gehaald en koffie van het café. Steeds meer zaken hebben een zeer beperkte kaart. Onderweg zien we steeds meer olijfboomgaarden ( soms met borden "poison" erbij!tegen diefstal) heel veel grote bloeiende cactussen (ik krijg nu al zin in cactusvijgen.) oh die zijn zó lekker., hagen van bloeiende oleanders, alle kleuren door elkaar. Overal steken ook de cipressen hun toppen boven alles uit,het lijken net allemaal statige dames die staan te wachten Prachtig. Hierna fietsen we de Gorge d'Herault in. Een schitterende route, de kloof wordt steeds smaller en hoger....ff stevig trappen dus. In de verte horen we gedonder en gerommel en als we bijna boven zijn voelen we de eerste spetters sinds België. We worden er niet echt nat van en fietsen gewoon door. Later horen we van andere fietsers dat er aan de andere kant van de Gorge een plensbui is geweest met stevig onweer. We hebben weer eens geluk gehad. Onderweg komen we nog een dame van 70+ tegen die helemaal in haar uppie eentje terug fietst naar Nederland. Knap hoor, maar ook niet zonder risico denk ik.In St Guilhem de.Desert drinken we thee. Even verderop fietsen we voorbij de Pont de Diabele, een oude beroemde brug in de Hérault waar jongetjes vanaf duiken om indruk te maken op de mooie meisjes. We hebben het plan om op de camping in St. André de Sangonis te gaan kamperen. Maar ook hier vinden we het bordje "ferme" op de poort. Dan toch maar op zoek naar een hotel. Gelukkig staat er nog eentje in het boek vermeld, maar we hebben er wel een beetje bijzonder gevoel bij. Samen met een ander Nederlands fiets echtpaar, zijn wij de enige gasten. De balie medewerker is ook een apart persoon. Doet denken aan de sterke man uit James Bond film met dat metalen gebit. Het is echt een hotel dat in een film gebruikt zou kunnen worden waar dingen gebeuren die het dag licht niet mogen zien. Van alles lekt en doet het niet. Maar....we hebben een bed , een douche en 's ochtends ontbijt. Lekker gegeten in het stadje. Morgen gaan we weer verder en hopen Bezier te bereiken.

• 02 Juni 2017 - 12:44

Tineke En Dick:

Wat razendknap van jullie
    Wij fietsen af en toe vanaf de campings naar een dorpje of het strand om daarna snel weer de rust te zoeken, en jullie fietsen maar door! Kilometer na kilometer

• 02 Juni 2017 - 18:41

Dieuwke:

Hoi stoere Bernadette en Frans, en wij zitten heel "truttig" op de camping in Winterswijk en fietsen zo'n 50 km per dag! Jullie doen het geweldig!!