Zondag 28 mei Meursault -Cluny 75 km - Reisverslag uit Maulburg, Duitsland van Emmen-Barcelona - WaarBenJij.nu Zondag 28 mei Meursault -Cluny 75 km - Reisverslag uit Maulburg, Duitsland van Emmen-Barcelona - WaarBenJij.nu

Zondag 28 mei Meursault -Cluny 75 km

28 Mei 2017 | Duitsland, Maulburg

Zondag ochtend een heerlijk droge tent ingepakt. Om half negen was alles ingepakt en zaten we op het terras van de camping te genieten van een petit dejeuner. Frans had gisteren nog een klein pechje. Een hoekje van zijn voortand is er opnieuw afgebroken.....hij kan nu dus niet meer vol uit lachen☺️
Ons doel is voor vandaag Cluny, 75 km. en ....we hebben het gehaald. Onderweg kwamen we in Chagni, met onze zwaar beladen fietsen, midden in de drukte van zo'n echte Franse markt. Een feest....maar niet heus. We konden niet anders, anders misten we onze route. In Chagny was ook een Carrefour en..... een batterij voor de km. teller gescoord. Hoera, nu kan ik weer echt navigeren. Met deze hitte kun je niet echt plannen hoe ver je komt, want we merken dat deze temperaturen wel verlammend werken. We eten en drinken heel veel, nemen zeer regelmatig een pauze en dan is het te doen. Beter dan twee jaar geleden op de route naar Praag. Vandaag hebben we bijna alleen maar over vroegere oude spoorlijnen gefietst. 44 km kaarsrecht, helaas weinig schaduw. Omdat het zo warm is, gaan we niet kamperen maar hebben we een lekker hotelletje geboekt. Vanavond lekker gegeten in de oude binnenstad. Morgen zien we wel wat we verder gaan doen en hoe ver we komen, dat ligt ook helemaal aan het weer. Ze verwachten nog drie tropisch warme dagen.