Dinsdag 23 mei Chalaine- Andelot 75-80 km. - Reisverslag uit Offroicourt, Frankrijk van Emmen-Barcelona - WaarBenJij.nu Dinsdag 23 mei Chalaine- Andelot 75-80 km. - Reisverslag uit Offroicourt, Frankrijk van Emmen-Barcelona - WaarBenJij.nu

Dinsdag 23 mei Chalaine- Andelot 75-80 km.

Door: Bernadette

24 Mei 2017 | Frankrijk, Offroicourt

Na vanmorgen door onze gastvrouw te zijn uitgezwaaid, (het bleek een pedagogisch instituut te zijn waar in de weekenden kinderen komen voor vakantie o.i.d.) ze hebben ook een boerderij met vee, zijn we uitgerust op pad gegaan. We kregen lekker brood mét slablaadjes mee voor de lunch. Na de lange dag van gisteren, doen we het vandaag wat rustiger aan. Mooie route, weinig dorpjes. We rijden vandaag de Vogezen in. Glooiende heuvels met heel veel windmolens. Maar ook lieflijke glooiende heuvels hebben lastige verraderlijke klimmetjes. Het landschap is hier compleet anders. Geen kleine boerderijen meer met wat vee maar grote landbouw bedrijven waar met grote landbouw machines hard wordt gewerkt. Koolzaad ( bijna uitgebloeid), veel graan, mais en erwten. Het is warm, we zijn al behoorlijk verkleurd en een beetje verbrand. Vandaag lekker in de schaduw in de tuin van een Franse familie mogen lunchen. We nemen elke ochtend twee halve liter themosflessen met gekookt, heet water mee om bouillon / cappuccino te maken. Dat valt er erg lekker in. Ook vandaag zijn er geen winkels en/of restaurants onderweg te verwachten. We komen tegen half vijf aan op de camping in Andelot. Hier is een Nederlandse beheerder. Prima camping, goede voorzieningen, vlakke(gras) ondergrond. Helaas is het restaurant op de camping gesloten en dus eten we in het dorp even verder op. We hebben aardige Nederlandse buren met een hond(boxer). Alleen WiFi op het terras van de camping omdat het restaurant is gesloten. We hebben meteen maar het ontbijt voor de volgende ochtend gereserveerd. Facetimen met Liedewij ging slecht. Het weer blijft de hele week nog goed werd ons verteld. Ons plan is om morgen tot Langres te fietsen.