Maandag 22 mei Verdun-Veaucouleurs /Chalaine110 km - Reisverslag uit Hohenfels, Duitsland van Emmen-Barcelona - WaarBenJij.nu Maandag 22 mei Verdun-Veaucouleurs /Chalaine110 km - Reisverslag uit Hohenfels, Duitsland van Emmen-Barcelona - WaarBenJij.nu

Maandag 22 mei Verdun-Veaucouleurs /Chalaine110 km

Door: Bernadette

23 Mei 2017 | Duitsland, Hohenfels

Goed geslapen in de tent, weer een ervaring rijker. Helaas stond de tent in de schaduw en was deze nog lang niet droog toen we hem wilden inpakken. Na het ontbijt op de camping weer met frisse moed op stap. De camping baas kwam enthousiast vertellen dat de WiFi het nu wel weer deed, helaas voor ons dus te laat. ☺️Het eerste deel is vlak, maar er staat wel een straffe wind, ik ga lekker "hangen" achter Frans. In het boek wordt gewaarschuwd dat er op dit traject weinig winkels en overnachtingsmogelijkheden zijn, en ook geen campings. Dus begonnen wij bijtijds adressen van de lijst te bellen, echter met weinig succes. Of ze waren gesloten, óf de telefoonnrs. klopten niet meer. Uiteindelijk zijn we in St. Mihiel naar het sysndicat d'initative gegaan en hier heeft een dame een adres voor ons kunnen regelen. Ze gaf aan dat we nog 39 km hadden te gaan.......echter dit was berekend via de grote weg én met de auto. Voor ons bleek dat we met de fiets nog 60 km. voor de boeg hadden. Maar zoals Liedewij altijd zegt: niet proberen, gewoon doen en we zijn er gekomen. Meteen na St Mihiel begonnen we met een zeer forse klim (ik heb de bermbloempjes weer goed kunnen bewonderen) Onderweg kwamen we nog een wegafsluiting tegen, waar we ons niets van aan hebben getrokken. Het bleek uiteindelijk ook niets voor te stellen. Voordeel dat je zo laat door de dorpjes rijdt is dat er nu ook af en toe mensen op straat zijn en je veel bewonderende aanmoedigingen krijgt. Overdag lijken alle dorpen hier compleet uitgestorven. Tegen half acht waren we in Veaucouleurs en hier hebben we, nadat we onze gastvrouw hadden gemeld dat we laat zouden aankomen, bij een kebab restaurant gegeten. Tegen kwart voor negen waren we dan na 110 km in Chalaine. We hadden een compleet huis, een gite, tot onze beschikking. Kamer +woonkeuken met een gevulde kk, 2 slaapkamers met ca 7 bedden, 2 badkamers. Echt te gek.

• 24 Mei 2017 - 11:26

Gea:

Hoi Bernadette en Frans

Alles ffff gelezen en ik moet zeggen dat jullie goed bezig zijn.Neem gewoon de tijd en geniet van de omgeving......vakantie

• 24 Mei 2017 - 20:42

Marian:

Tjeetje, wat een afstand..,nou petje af hoor, zoals jullie bezig zijn! Vooral doorgaan, en blijven genieten hoor...groetjes!