Zondag 21 mei Villers dv Orval naar Verdun 80 km. - Reisverslag uit Volmerange-les-Mines, Frankrijk van Emmen-Barcelona - WaarBenJij.nu Zondag 21 mei Villers dv Orval naar Verdun 80 km. - Reisverslag uit Volmerange-les-Mines, Frankrijk van Emmen-Barcelona - WaarBenJij.nu

Zondag 21 mei Villers dv Orval naar Verdun 80 km.

Door: Bernadette

23 Mei 2017 | Frankrijk, Volmerange-les-Mines

Vandaag op gestaan met schitterend weer. Korte broek. We starten met een forse klim, 11%. Waar ik vaak op hoop gebeurde vandaag, net op het moeilijkste deel werden we ingehaald door een grote groep stoere jonge wielrenners en eentje gaf mij een lift, duwtje onder het zadel. Super. Vandaag is het zondag en zoweinig fietsers als er anders zijn , zoveel groepen wielrenners zijn er vandaag. Ook zijn er enorm veel grote groepen met (scheurende ) motoren. Vandaag rijden we dan eindelijk Frankrijk in. We zitten hier in de uiterste punt van België. Onderweg zien we in Avioth een enorme kathedraal in een dorpje van nog geen 200 mensen. Een beetje bizar. Het landschap verandert langzaam, van veeteelt naar steeds meer landbouw. De gele koolzaad velden maken er een kleurige lappendeken van. Vandaag is ons doel de camping van Verdun te halen, de eerste keer kamperen op deze route. Het is mooi weer, moet dus kunnen. Het was een mooie route, met toch weer meer venijnige klimmetjes dan we verwacht hadden. Onderweg zien we weinig "gewone" mensen. Met moeite hebben we een kop koffie kunnnen scoren. Naar ons idee zitten de mannen op zondag in het café en de vrouwen thuis achter de geraniums. Tegen half zes kwamen we na wat zoeken op de camping aan. Prima camping, goede voorzieningen. Er is ook een visvijver bij. Hoera en...er is een restaurant waar we later ook lekker hebben gegeten. Alleen met de WiFi verbinding ging er van alles mis, naar later bleek lag het niet aan ons maar aan de camping, maar ja dat vertelden ze pas aan het einde van de avond. De camping is nog maar voor de helft klaar voor het komende seizoen, er moet nog veel gebeuren.....