Namur-Porcheresse 19 mei 80km - Reisverslag uit Alfter, Duitsland van Emmen-Barcelona - WaarBenJij.nu Namur-Porcheresse 19 mei 80km - Reisverslag uit Alfter, Duitsland van Emmen-Barcelona - WaarBenJij.nu

Namur-Porcheresse 19 mei 80km

Door: Bernadette

19 Mei 2017 | Duitsland, Alfter

Het was een kort en onrustig nachtje in de jeugdherberg. Slapen met 4 vreemde dames op de kamer is al apart, maar eentje ging nog ff bellen om kwart voor twaalf, de ander bleef lezen tot half één met de lamp aan en er waren erg veel scholieren die het natuurlijk ook reuze spannend vonden en tot laat in de nacht bleven rennen, luid praten etc. Maar voor één nachtje was de jeugdherberg prima adres en er was een royaal ontbijt. De buienradar beloofde voor vandaag beter en iig droog weer, dus heel optimistisch voor de korte broek gekozen. Helaas zat de buienradar er naast en was de korte broek niet echt de juiste keuze kwamen we in de loop van de dag achter. We vertrokken om half tien, eerst nog een kwartiertje zonder poncho, maar helaas daarna konden we er echt niet meer zonder. In Dinant geluncht en de poncho's konden(voor even) in de tas. Het was vandaag echt weer met G-regen, de goede verstaander/lezer snapt wat ik bedoel. Het lijkt niet erg, maar intussen word je er wel nat van. In Dinant splitste de route zich op: we hadden de keuze voor de super makkelijke route langs de Maas, de hele zware route of er iets tussen in. Wij kozen voor de laatste. Hiervoor gingen we eerst een klein stukje met de trein en daarna pakten we de route weer op. De conducteur deed de deur al dicht, terwijl ik voor de helft met de fiets nog buiten stond....niet zo'n slimme actie van hem. Maar goed, we hebben ook niets betaald, kregen geen kans om een ticket kopen. Na het treintje de route weer opgepakt en halverwege de middag een slaapplekje gereserveerd in Porcheresse. We zijn 1keer een stukje verkeerd gefietst, maar gelukkig kwamen we er al snel achter dat de route niet klopte. Je hebt weinig mogelijkheden om de weg te vragen.....alle dorpjes zijn uitgestorven en je komt amper een mens tegen. Laatste deel was nog best pittig met een stevige klim als laatste toegift voor we heel hartelijk op de oprit werden ontvangen door onze gastvrouw.......in het nederlands. Zij kwam oorspronkelijk uit Antwerpen en was ook vaak in Nederland geweest. Zij was oorspronkelijk docente lich. opvoeding op de academie. Haar man was de kok en heeft heerlijk voor ons gekookt. We slapen in een grote oude ver-en uitgebouwde boerderij met een groot terras en een mooie tuin. Deze B&B wordt ook veel voor groepen en familiereünies gebruikt. Met dit druilerige, koude weer zien we weinig van het terras en de tuin. Frans mag
de tuinslang gebruiken om de fietsen schoon te spuiten, echt wel nodig na de modderige wegen van gisteren.

• 21 Mei 2017 - 16:58

Ina:

Hier nog geen drup regen gehad. Vandaag wel iets frisser. We hopen dat de weersverbetering in west Europa door zet. Goede reis gewenst vanuit ventspils, Letland. Heeft niets met mannen en/ of bier te maken.