Eindhoven-Diest 17 mei 80 km - Reisverslag uit Diest, België van Emmen-Barcelona - WaarBenJij.nu Eindhoven-Diest 17 mei 80 km - Reisverslag uit Diest, België van Emmen-Barcelona - WaarBenJij.nu

Eindhoven-Diest 17 mei 80 km

Door: Bernadette

17 Mei 2017 | België, Diest

De kop is er af, het was alleen wel een "dikkere" kop dan gepland. 80 +km. Na een zeer voorspoedige reis met de trein, hadden we in Eindhoven wat moeite om op de juiste route te komen en later hadden we nog eens wat problemen, waardoor we alles met elkaar zo'n 10 km meer hebben gefietst dan gepland. We hebben het trouwens prima doorstaan, maar we waren wél blij dat we eindelijk in Diest in een mooie B&B aankwamen.Misschien past dat bij de Belgen, route en verkeersborden lastig aangeven. m.n. plaatsnamen worden verwarrend vermeld. We weten nu waar we op moeten letten. Er wordt hier trouwens door de automobilisten hard gescheurd. We zagen een paar keer een thermometer hangen die >35 graden aangaf. Mooi voorproefje voor wat we in Barcelona hopen te krijgen.
Onderweg zagen we juweeltjes van kasteeltjes staan, maar ook de meest fantasierijke wanstaltige misbaksels. Je wilt er nog niet slapend wonen. Waarschijnlijk had de architect zijn gedachten ergens anders of was hij onder invloed van het één of ander.
Vóór we vertrokken ging ik nog snel naar de Bruna om een Acsi gids te kopen. Bij het betalen ontdekte ik dat al mijn pasjes nog op de printer lagen.

• 18 Mei 2017 - 21:45

Jan:

bedankt voor jullie mooie verslag, dat tegelijk kwam met de vouchers van onze fietstocht Passau-Wenen, een pensionado tochtje vergeleken met jullie geweldige uitdaging.
    Ik had je nog een mailtje gestuurd dat we de krant goed hadden ontvangen en dat we 's morgens even aan jullie denken. Heb je al iets bedacht voor de pasjes?
    goede reis verder, we kijken uit naar het volgende verslag.
    Groetjes, Marian en Jan